آخرین مقالات
پلی-کربنات-شفاف-کهن درب
در دنیای امروز، بسیاری از انسان‌ها بدون اینکه متوجه این موضوع باشند، به صورت ناخودآگاه در حال استفاده از پلی کربنات هستند. گستردگی غیرقابل انکار این ماده در زندگی شخصی و کاری بشر امروز به حدی است که تصور دنیای بدون پلی کربنات تقریبا امری ناممکن است. در این میان پلی کربنات شفاف یکی ازترکیباتی است که بیش از بقیه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. با این وجود دغدغه بسیاری از افراد این است که چطور باید به تعیین هزینه و تهیه این ماده بپردازند. تا پایان همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات مهمی که پیرامون این ماده وجود دارد را بیابید و مطمئن باشید که پس از اتمام این مقاله نیازی به مطالعه منبع دیگری ندارید.

پلی کربنات شفاف چیست؟

یقینا تا به امروز از محصولی با پلی کربنات یا ترکیبات حاوی آن در آن استفاده کرده‌اید، بدون این‌که حتی متوجه آن شده‌باشید. جدای از این مورد، پلی کربنات تقریباً همه جا وجود دارد و تصور زندگی بدون پلی کربنات در دنیای امروز کاملا غیرممکن است. از عینک‌های طبی و آفتابی گرفته تا دستگاه‌های پزشکی، قطعات خودرو، وسایل روشنایی، DVD و… از پلی کربنات استفاده می‌شود.

پلی-کربنات-شفاف-کهن درب

پلی کربنات به عنوان یک ماده جامد بی‌شکل آمورف شناخته می‌شود و از جمله خواص و ویژگی‌های آن باید به توانایی انتقال قدرت‌مند نور به طور موثر به اندازه شیشه و مقاومت بالاتر در برابر ضربه نسبت به سایر پلاستیک‌های متداول اشاره کرد. علاوه بر این، انعطاف پذیری منحصربه‌فرد پلی کربنات شفاف اجازه می‌دهد تا در دمای اتاق و بدون ترک‌خوردگی یا شکستن ایجاد شود و حتی بدون استفاده از گرما اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد.

به طورکلی پلی کربنات شفاف، ماده‌ای بی‌شکل است و برای بالابردن شفافیت آن از حرارت استفاده می‌شود، البته لازم به ذکر است که با حرارت دادن آن می‌توان این ماده را به صورت مایع نیز تبدیل کرد و برای قالب‌گیری، مخصوصا در صنایع بزرگ و انجام تمامی فرایندهایی که به نوع مایع این ماده نیاز دارد نیز، استفاده کرد.

قیمت پلی کربنات شفاف

قیمت پلی کربنات شفاف

امروزه طیف وسیعی از ورق‌های پلی کربنات شفاف به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های متعلق به شرکت‌های مختلف خرید و فروش می‌شوند. خریداران تنها کافیست سری به این فروشگاه‌ها بزنند و یا کاتالوگ مربوط به این شرکت‌ها را دریافت کنند تا بتوانند از قیمت روز پلی کربنات شفاف اطلاع یابند.

توصیه می‌شود برای به حداقل رساندن ضایعات و جلوگیری از هدررفت هزینه و سهولت کار با ورق‌های پلی کربنات شفاف، تمام سفارشات به صورت دقیق توسط خریدار بیان شود تا در فرایند نصب این ورقه‌ها در چارچوب‌های مورد نظر مشکلی بوجود نیاید. ورق‌های پلی کربنات شفاف، زمانی اهمیت و ارزش خود را بیشتر به معرض دید می‌گذارند که مشتریان به جایگزین قوی‌تر و بهتری نسبت به مواد شکستنی همچون شیشه نیاز دارند و لازم است بدانید که باید به میزان هزینه‌ای که برای تهیه‌ی این محصول به کار می‌رود، همچون یک سرمایه‌گذاری مطمئن نگریست، چرا که پس از تهیه‌ی پلی کربنات شفاف تا مدت‌ طولانی نیاز به  انجام هزینه مجدد برای تعویض یا نصب این وسیله نیست. مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت گذاری این محصول عبارتند از: 

  • مترمربع مورد نیاز

قیمت پلی کربنات شفاف معمولا بر اساس مترمربع اندازه‌گیری می‌شود و هر چه عرض و طول ورق بیشتر باشد به همان اندازه نیز قیمت آن‌ها بالاتر است.

  • میزان ضخامت

برای برخی از مناطق خاص همچون مناطق سردسیر باید از از پلی کربنات شفاف با ضخامت بالا بهره‌برد تا قدرت عایق‌بندی این محصول دوچندان شود. معمولا ضخامت این محصول بر اساس میلی‌متر اندازه گیری می‌شود و مشخص است که هرچه لایه‌های به کار رفته در ساخت آن بیشتر باشد به همان نسبت نیز قیمت افزایش می‌یابد.

پلی-کربنات-شفاف-کهن درب

خرید پلی کربنات شفاف

خرید پلی کربنات شفاف

برای تهیه بی‌دردسر پلی کربنات شفاف باید با مراکز عرضه و ساخت این محصول در شهر خود یا نزدیک‌ترین مرکز ساخت و توزیع این وسیله به خود ارتباط بگیرید. در آغاز باید جستجوی خود را از صفحات و سایت‌های مجازی و فروشگاه‌های شرکتی معتبر اینترنتی در دنیای وب آغاز کنید، چرا که با توجه به مهم‌بودن تمامی مراحل ساخت و تحویل پلی کربنات شفاف از یک طرف و زیاد بودن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در این صنعت با تکنولوژی‌ها و تجربیات مختلف از سوی دیگر، باید جهت حصول اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده به کمپانی‌هایی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، مراجعه شود.

توصیه اکید می‌شود از مراجعه یا دریافت مشاوره به افرادی که صرفا به صورت شخصی و اختصاصی نه شرکتی، مدعی ارائه خدمات در این زمینه در صفحات مجازی هستند، پرهیز شود چرا که حساسیت ساخت و تهیه پلی کربنات شفاف، بالا بوده و هرگونه مشاوره غیرحرفه‌ای و نیاز سنجی براساس آزمون و خطا، ممکن است فرد و یا اموال را در معرض ضرر ناخواسته و جبران‌ناپذیر مالی و جانی قرار دهد و جدای از این مورد یکی از مهم‌ترین فایده‌های انتخاب تولیدی‌ها وکمپانی‌ها به جای اشخاص، مناسب‌تر بودن نرخ‌ها و تعرفه‌ها است، چرا که تمامی امورات، از ابتدای نهایی‌شدن خرید تا نصب و تحویل پلی کربنات شفاف به مشتری، نرخ خاص خود را داشته و به دلیل وجود.

 سندیکاهای معتبر مربوطه، خدمات با نرخ‌های مصوب به مشتریان ارائه می‌شود. جدای از این موارد همانطور که اشاره رفت، شرکت‌های فعال در صنعت پلی کربنات شفاف، سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانند در دسترس قرار بگیرند و همچنین به دلیل دریافت خدمات پس از فروش بهتر و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان پیش از خرید، پیشنهاد می‌شود که حتما قبل از نهایی کردن خرید، با واحد فروش شرکت مربوطه، تماس گرفته و مشاوره لازم از یک تکنسین متخصص و کارکشته دریافت شود. برای اطمینان حاصل کردن از معتبر بودن فروشگاه‌های اینترنتی این شرکت‌ها نیز حتما از مجهز بودن فروشگاه به اینماد (نماد نشان الکترونیکی) مطمئن شوید.

امنیت پلی کربنات شفاف

امنیت پلی کربنات شفاف

حفاظت از اموال همیشه یک دغدغه مهم محسوب می‌شود. پلی کربنات شفاف به عنوان یک لایه  ضدسرقت بسیار قدرت‌مند شناخته می‌شود و نه فقط ورود سارقان را به منازل یا محل کسب‌وکار به تاخیر می‌اندازد بلکه موجبات پشیمانی آنان را نیز به ارمغان می‌آورد. دوام، وزن سبک، شفافیت و مقاومت در برابر سایش و ضربات ناگهانی، برخی از مزایای اصلی استفاده پلی کربنات شفاف است که برای پوشش ورودی‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شود. در یک کلام  پلی کربنات‌های شفاف عملاً نشکن هستند و ضریب ایمنی محل مورد استفاده را بسیار بهبود می‌بخشند.

همانطور که اشاره رفت این محصول به دلیل استحکام بی‌نظیر، ویژگی‌های نوری عالی و وزن سبک، گزینه اصلی برای مناطق پررفت‌وآمد محسوب می‌شود.طبق آزمایشات صورت گرفته بر این محصولات، پلی کربنات‌های شفاف تا ۳۰ برابر قوی‌تر از اکریلیک و ۲۰۰ برابر قوی‌تر از شیشه، عمل می‌کنند. نوع واکنشی که این محصول در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد این است که با جذب انرژی ضربه‌ای بدون خرد شدن یا پاشیده‌شدن، در برابر فشارهای فیزیکی همزمان که ممکن است از چند جهت به آن وارد شود، عمل می‌کند.

سوالات متداول

  • مترمربع مورد نیاز
  • میزان ضخامت

پلی کربنات به عنوان یک ماده جامد بی‌شکل آمورف شناخته می‌شود و از جمله خواص و ویژگی‌های آن باید به توانایی انتقال قدرت‌مند نور به طور موثر به اندازه شیشه و مقاومت بالاتر در برابر ضربه نسبت به سایر پلاستیک‌های متداول اشاره کرد.

حفاظت از اموال همیشه یک دغدغه مهم محسوب می‌شود. پلی کربنات شفاف به عنوان یک لایه  ضدسرقت بسیار قدرت‌مند شناخته می‌شود و نه فقط ورود سارقان را به منازل یا محل کسب‌وکار به تاخیر می‌اندازد بلکه موجبات پشیمانی آنان را نیز به ارمغان می‌آورد. دوام، وزن سبک، شفافیت و مقاومت در برابر سایش و ضربات ناگهانی، برخی از مزایای اصلی استفاده پلی کربنات شفاف است که برای پوشش ورودی‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شود. در یک کلام  پلی کربنات‌های شفاف عملاً نشکن هستند و ضریب ایمنی محل مورد استفاده را بسیار بهبود می‌بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *